قیمت هر کیلو آهن سوله که معمولا در حال تغییر است، بر قیمت کلی سوله تاثیر گذار است. پس هر چه سوله بزرگتر باشد هزینه ساخت آن هم افزایش می یابد. قیمت سوله به عوامل دیگری هم بستگی دارد. که در ادامه این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

 قیمت هر کیلو آهن سوله و دیگر عوامل موثر بر قیمت سوله

قیمت سوله به اندازه طول و عرض دهانه آن بستگی دارد. هم چنین سوله ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام دارای قیمت ها متفاوتی هستند. زیرا هر کدام  طراحی و متریال مخصوص خود را دارند. جدید ترین نوع سوله، خرپایی است که با توجه به کاربرد های زیادی که دارد، مقرون به صرفه ترین نوع سوله است. البته سوله دارای انواع دیگری نیز هست که کارفرما می تواند با توجه به نیاز خود آنها را تهیه کند. در ادامه انواع سوله ها را معرفی می کنیم :

سوله خرپایی، سوله تیر ورقی (سنگین)، سوله UBM و سوله‌های دست دوم.

بیشتر بخوانید : چگونه اسکلت فلزی یک سوله به شکل مهندسی ساخته می شود؟ + نکات کاربردی

 

قیمت هر کیلو آهن سوله

 

بیشتر بخوانید : هزینه ساخت و راه اندازی سوله در کرج در سال ۱۴۰۱ چه قدر است ؟ 

عوامل موثر بر قیمت سوله

  • محل احداث سوله

تغییرات متن شما برای استفاده از جملات فعال:

– محل احداث سوله تاثیر گذار بر هزینه آن است. به عنوان مثال، فاصله محل احداث از کارگاه سوله‌سازی می‌تواند در افزایش یا کاهش هزینه حمل و نقل تأثیرگذار باشد.
– همچنین، نوع خاک و آب و هوای محل احداث نیز بر هزینه‌های ساخت این سازه تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، خاک محل احداث باید خاکی مقاوم باشد؛ در غیر این صورت، هزینه آماده‌سازی و مقاوم‌سازی خاک نیز به دیگر هزینه‌ها افزوده می‌شود.
– همچنین، با توجه به آب و هوای محل احداث، باید مقاوم‌سازی‌هایی در برابر سرما، گرما، برف، باران، باد و غیره در نظر گرفته شود که این موضوع نیز در افزایش هزینه‌ها تأثیرگذار است.

  • متراژ سوله

طبیعی است که هر چه مساحت بیشتر باشد، هزینه ی بیشتری هم مورد نیاز است.

  • کاربرد سوله

نوع سوله‌ای که استفاده می‌شود، می‌تواند منجر به هزینه‌های متفاوتی شود.

  • مواد اولیه مورد نیاز سوله

بسته به کاربری سوله و  جنسی که مشتریان برای سقف و دیوار های سوله انتخاب میکنند میتواند قیمت ساخت سوله متقاوت باشد. بطور مثال برای پوشش سقف ها میتوان از ورق های UPVC، ساندویچ پانل ها استفاده کرد. برای دیوار ها هم از بلوک، آجر معمولی، آجر دو طرف نما، سفال، ساندویچ پانل های دیواری، UPVC دیواری و … می توان استفاده کرد. که با توجه به مساحت و ضخامت قیمت گذاری می شوند. هم چنین کیفیت مواد اولیه بر هزینه آن موثر است. البته قیمت سوله به دلیل نوسان قیمت فولاد و آهن که دو ماده ی مهم تشکیل دهنده سوله است، ثابت نیست. با بالا رفتن ارز، قیمت این دو ماده اولیه بالا می رود و بر قیمت سوله ها تاثیر می گذارد.

  • وزن سوله

وزن سوله ممکن است به دلیل نوع کاربری، کیفیت و جنس موادی که در ساخت آن استفاده می‌شود، افزایش یابد و این می‌تواند تأثیری در قیمت نهایی سوله داشته باشد.

  • طراحی

ساخت سوله‌ها به دو روش عمده انجام می‌شود. اول اینکه از طرح‌های آماده استفاده می‌شود و دوم آن است که مشتری می‌تواند بر اساس نیاز خود طرحی را سفارش دهد. مسلما طراحی و ایجاد یک نقشه راه جدید به هزینه بیشتری نیاز دارد.

پاسخ به متداول ترین سوال ها

قیمت هر کیلو آهن سوله چقدر است؟

قیمت سوله به اندازه طول و عرض دهانه آن بستگی دارد. هم چنین سوله ها در انواع مختلفی تولید می شوند که هرکدام دارای قیمت ها متفاوتی هستند. زیرا هر کدام  طراحی و متریال مخصوص خود را دارند. جدید ترین نوع سوله، خرپایی است که با توجه به کاربرد های زیادی که دارد، مقرون به صرفه ترین نوع سوله است. البته سوله دارای انواع دیگری نیز هست که کارفرما می تواند با توجه به نیاز خود آنها را تهیه کند.

عوامل موثر بر قیمت سوله؟

محل احداث سوله
متراژ سوله
کاربرد سوله
مواد اولیه مورد نیاز سوله
وزن سوله
طراحی

انواع سوله ها را نام ببرید؟

سوله خرپایی
سوله تیر ورقی (سنگین)
سوله UBM
سوله های دست دوم

پانوشت : قیمت هر کیلو آهن سوله , عوامل موثر بر قیمت هر کیلو آهن سوله , انواع سوله , مقرون به صرفه ترین سوله , قیمت سوله

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره و سفارش