آیا می دانید سوله های صنعتی چیست و استفاده از آن ها چه مزایایی دارد؟ سوله های صنعتی غالبا در ساختمان های کشاورزی مانند کارخانه جات، انبار ها، سالن های ورزشی و … رواج دارد و برای کاربرد های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این سوله ها از نظر طراحی با سوله ها دیگر متفاوت هستند. در این مقاله قصد داریم کاربرد های سوله و مزایای استفاده از آن را برایتان شرح دهیم. همراه ما باشید.

سوله صنعتی چیست؟

شنیدن نام سوله در کشور ما افراد را به یاد سالن های نگه داری کالاها یا سالن های ورزشی می اندازد. البته مدارس قدیمی نیز دارای سوله بودند که حتی ممکن است شما نیز سال هایی درون انها درس خوانده باشید.

اما با پیشرفت ساخت تکنولوژی سوله ها کاربرد این نوع سازه ها بسیار افزایش یافت تا جایی که برای تمامی کارخانه ها و سالن های تولید و سالن های وزشی سرپوشیده از سوله های مدرن امروزی استفاده می گردد. اجزا کلی سوله عبارتند از پوشش سقف ، پوشش دیوارها و نهایتا کف سوله.

معمولا جنس سقف سوله ها را از قدیم با استفاده از شیروانی های ساده می ساختند. دیوارها را از ساندویچ پانل پشم سنگ و کف آن از ورق های آهنی. اما سوله های صنعتی مدرن برای ساخت از ساندویچ پانل های فوق پیشرفته و مدرن برای سقف و دیوار خود استفاده می کنند.

ساندویچ پانل ها که از فوم های داخلی پلی یورتان و پلی استایرن نسوز بهره می برند و پوشش ورق گالوانیزه انها را به سازه ای بسیار مقاوم و زیبا تبدیل کرده است. همچنین ارزش سرمایه گذاری بر روی این محصولات بسیار بیشتر از مصالح سنتی می باشد چرا که مالح سنتی در صورت خرابی باید صد در صد تعویض گردند و طراحی جداگانه ای گردند. اما ساندویچ پانل ها این خاصیت را دارند که تنها قطعه ای از آنها تخریب می گردد و به راحتی می توان آن را تعمیر و اصلاح نمود.

بیشتر بخوانید: هزینه ساخت و راه اندازی سوله

استفاده از سوله صنعتی چه مزایایی دارد؟

سوله های صنعتی یکی از بهترین سرمایه گذاری ­های املاک و مستغلات هستند. بازده سرمایه گذاری آنها در مقایسه با ساختمان ­هایی که با مصالح ساختمانی ­ای چون آجر و ملات ساخته می­شود، به مراتب بیشتر است، زیرا هیچ مشکلی در مورد پتانسیل آنها وجود ندارد. حتی در برابر سرمایه گذاری املاک و مستغلات مسکونی، سوله ­های  صنعتی مزایای بیشتری را ارائه می دهند.

در ادامه مقاله ۴ مزیت استفاده از این سوله ­های  صنعتی بررسی خواهد شد.

۱-هزینه ساخت کم

خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا ادعایی است که درباره­ ی سوله ­های صنعتی صادق است. هزینه ساخت آن ها نسبت به خانه های مسکونی بسیار پایین تر است.

چرا که برای ساخت سوله ها فقط کافیست اسکلت فلزی آنها نصب گردد تا دیوار و سقف پوش ها برای محصول سوار شوند و شما سازه موردنظر خود را تحویل بگیرید.

۲- استفاده چند منظوره از آنها

مزیت دیگر سوله های صنعتی استفاده چند منظوره از آن است. می­توان از آن ها همزمان سوله های صنعتی چیست برای انبار های مختلف و ساختمان­ های اداری استفاده کرد.

چرا که سوله یک فضای کاملا خالی می باشد که شما با استفاده از طراحی داخلی می توانید هر نوع ساختمانی که می خواهید از آن بسازید. واحد های مختلف طراحی کنید تا بر اساس نیاز شما به بهترین مکان برای یک سالن تولید تبدیل شوند.

۳- زیبا و دل انگیز

همانند خانه ­ها و ساختمان ­ها، سوله ­های صنعتی را هم می­توان زیبا و دلپذیر طراحی کرد. برای آنکه سوله صنعتی شما ظاهر و جلوه ­ای تاثیر گذار داشته باشد؛ می­توانید برای دیوار های آن پوشش­ های زیبا، درب­ های دارای چشم الکترونیکی و پنجره ­های دوجداره و جدید طراحی کنید.

همچنین با استفاده از پلی کربنات های شفاف می توانید نور طبیعی روز را به سوله خود منتقل کنید. البته نسبت استفاده ساندویچ پانل به پلی کربنات در حدود ۱۸ درد در مقابل ۸۲ درصد می باشد. یعنی ۱۸ درد سقف را باید پلی کربنات کار کنید و باقیمانده آن که ۸۲ درد می باشد را با ساندویچ پانل بپوشانید.

۴- درآمد زایی طولانی مدت

از اجاره­ ی سوله به کارخانجات و شرکت­ های صنعتی درآمد بالایی کسب کنید. اگر وضعیت تولید و شرایط اقتصادی شهری که در آنجا سوله صنعتی شما قرار دارد، خوب باشد؛ درآمدتان بسیار خوب و چشمگیر خواهد شد. بنابراین به آن می­توانید به چشم سرمایه گذاری مناسب و بلند مدت نگاه کنید. به نسبت ملک­ های مسکونی که اجاره آنها ۶ تا ۱۲ ماه است، اجاره­ ی سوله ­های صنعتی می­تواند ۳ تا ۱۰ ساله باشد. چرا که معمولا از سوله ها برای واحد های تولیدی یا انبار ها استفاده می کنند. که قرارداد های بلند مدت باید برای آن امضا نمایند.

پاسخ به متداول ترین سوال ها

سوله صنعتی چیست؟

این نوع سازه ها بسیار افزایش یافت تا جایی که برای تمامی کارخانه ها و سالن های تولید و سالن های وزشی سرپوشیده از سوله های مدرن امروزی استفاده می گردد.

استفاده از سوله صنعتی چه مزایایی دارد؟

سوله های صنعتی یکی از بهترین سرمایه گذاری ­های املاک و مستغلات هستند. بازده سرمایه گذاری آنها در مقایسه با ساختمان ­هایی که با مصالح ساختمانی ­ای چون آجر و ملات ساخته می­شود، به مراتب بیشتر است، زیرا هیچ مشکلی در مورد پتانسیل آنها وجود ندارد. حتی در برابر سرمایه گذاری املاک و مستغلات مسکونی، سوله ­های  صنعتی مزایای بیشتری را ارائه می دهند.

هزینه ساخت و راه اندازی سوله چقدر است؟

با توجه به نوسانات بازار برای اطلاع دقیق از هزینه نهایی با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
۰۲۶۳۴۴۸۰۰۷۱

 

لطفا امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

مشاوره و سفارش